Prima pagină > Uncategorized > Scrisoare către fiica mea

Scrisoare către fiica mea

Încă mai am în minte imaginea cu tine dormind într-un coș de nuiele, pe bancheta din spate a unei Dacii . Se petrecea acum 21 de ani, pe drumul dintre Câmpulung și Dărmănești. Am încercat dimpreună cu maică-ta să îți oferim tot ceea ce puterile noastre puteau să îți ofere. Te-am învățat să fii corectă, să fii cinstită și să înveți carte, pentru că așa credeam noi că, numai oamenii ”cu carte” pot răzbate în viața asta care, pentru mine a început să semene din ce în ce mai mult cu o cămeșă de noapte , lungă și plină de căcat la capătul dinspre pământ. Am făcut tot ceea ce am făcut până acum, pentru că ne doream ca dealtfel orice părinte de pe lumea asta , să ne fii aproape la bătrânețe, să ne putem bucura de bucuriile tale și să ne îngrijim de copii tăi, așa cum orice bunici de pe lumea asta o fac.

De astă noapte de la ora 01: 25* , am decis să-mi schimb sfaturile către tine și te rog să iei bine aminte la ce am a-ți spune. Zecele care l-ai luat ieri la examen, nu mai are nici o valoare draga mea! Pentru că vremea oamenilor cu carte care reușesc în România, a apus; apusese demult, doar eu, în idioțenia mea de geto dac, mai credeam că lucrurile pot sta și altfel; el nu-ți va ma folosi niciodată în România, însă ”dincolo” îți va prinde bine. Cinstea și corectitudinea de care ți-am vorbit și eu și maică-ta vreme de mai bine de douj de ani, începând de astă noapte de la ora 01: 25*  nu-ți vor mai fi de folos în România, însă ”dincolo” îți vor prinde bine.

Draga mea fetiță,

În România, de astă noapte de la ora 01: 25*, porțile răului s-au deschis, orcii au ieșit și da, vor stăpâni așa cum vor ei aceste pământuri. Pentru că generația mea nu a fost în stare să dea țării ăstea un conducător care să aibe puterea și curajul să-i înfrângă, numărul lor  a crescut pe zi ce trecea, iar astăzi sunt câtă-i frunza și iarba. În România, nu se va mai întoarce niciodată un rege care să câștige bătălia finală cu ei. Te rog să ne ierți că am fost slabi și lipsiți de curaj și poate că nu am făcut tot ceea ce se putea atunci când poate țara asta avea nevoie de noi. Te rog să ne ierți că nu am fost în stare să îți oferim ”o țară ca afară”.  Dar așa am fost învățați și noi la rândul nostru de părinții noștri: să fim corecți, cinstiți și să învățăm carte, pentru că numai oamenii din categoria asta pot răzbate în viață. Pe crucea de mormânt a unui Diaconescu scrie așa : ” Aici odihnește robul lui Dumnezeu Diaconescu …. care a trăit demn și vertical ”. Eu de acolo îmi trag ultimele puteri : din demnitatea și verticalitatea înaintașilor mei.

Draga mea fetiță,

A venit vremea să îți spun ce înseamnă ”dincolo” din  rândurile mele de mai sus. ”Dincolo” înseamnă orice bucată de pământ de pe lumea asta, unde drepturile și libertățile cetățenești sunt la locul lor și sunt respectate cu sfințenie. ”Dincolo” înseamnă orice loc de pe planeta asta, unde cei cinstiți și cu carte sunt liberi și construiesc țara, cei necinstiți sunt la ocnă, iar cei fără de carte îi ajută pe cei cu carte să construiască ceva, nu îi conduc! ”Dincolo” însemnează locul în care sper că ceea ce noi te-am sfătuit vreme de douj de ani, să îți fie de folos. Deci draga mea, termină școala cât mai repede și începe să îți pregătești bagajul. Pentru că în curând, va trebui să vezi cu ochii tăi ce înseamnă cu adevărat ”o țară ca afară”. Nu va fi ușor, pentru că zicerea cu covrigii și coada câinelui, nu e o poveste, e un adevăr. Dar măcar nu va trebui să mai suporți și tu ceea ce noi am suportat ca niște idioți vreme de 27 de ani. Draga mea, să pleci fără a te uita peste umăr, dar având în minte ultimul sfat pe care sunt în stare să ți-l dau: numai oamenii cinstiți, corecți și cu carte pot răzbate… dincolo !

Notă : ora 01: 25* – ora la care Ordonanţa privind modificarea Codurilor Penale a fost publicată în Monitorul Oficial, măsurile intrând în vigoare odată cu publicarea acesteia.

 

Categorii:Uncategorized
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

