Prima pagină > Uncategorized > Butaforia centenarului

Butaforia centenarului

M-am crucit mult și bine văzându-l pe herr Johannis la Mărășești, înconjurat de o șleahtă de indivizi care mai de care mai interesanți: condamnatul și numitul Dragnea Liviu Nicolae, numitul Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu, ex inculpatul Oprișan Marian & Co( mă mir că nu fu invitat și ”domn profesor” Voiculescu Dan, iar dac-o amânau cu o zi, putea participa și condamnatul Fenechiu Relu , care astăzi zice bai bai gratiilor, fără a achita 50 de bani din prejudiciu ) , unde Co = alți indivizi, a căror legătură cu primul război mondial e una similară legăturii dintre razele de lună și galoșii de lână. Iar țopăială tâmpă a lui Oprișan pe lângă Președinte, în interiorul mausoleului, rămâne de cascadorii râsului.

I-am căutat pe veteranii sau urmașii acestora în primele rânduri și nu i-am aflat. I-am căutat pe răniții și infirmii soldați români care și-au lăsat mâinile, picioarele și o parte din suflet prin pustiul afgan, sau prin deșertul irakian, dar nu i-am aflat. EI nu au fost prezenți, dar au fost acolo ”ghenerali cu mulți bolovani pe epoleți” și sute de milioane leafă, care știu despre răzbel din cărți. L-am căutat în discursul Președintelui meu, pe vrednicul de pomenire rege Ferdinand care a fost exclus din Casa Regală de Hohenzolern de către împăratul  Wilhelm al II-lea al Germaniei, deoarece a preferat să lupte de partea Antantei, împotriva Puterilor Centrale , cu scopul ulterior de a se realiza Marea Unire și, l-am aflat enumerat la capitolul ” și alții”. Mi-am zis că o va pomeni pe ” mama răniților români din primul război mondial”, vrednica de pomenire Regina Maria, cea care, pe timpul războiului și-a însoțit soțul în refugiu în Moldova, activând ca soră de caritate în spitalele militare. Nici vorbă. Nici măcar o lacrimă ștearsă teatral, pentru camerele de televiziune și presa aservită.

Am fost curios să văd cum omagiază/comemorează alții astfel de evenimente. Am ales unul din USA și vă recomand să-l urmăriți când o să aveți timp, chef și starea de spirit necesară. Priviți fețele și vârsta celor carora li se adresează Obama. Priviți simplitatea monumentului dedicat comemorării celor 58.282 de soldați americani morți în Vietnam și faceți paralela cu fastul românesc- pentru care PSDragnea , Oprișan & Co au preferat să arunce cu banii-n lună , doar de dragul unui eveniment.

Ce nu vor înțelege participanții la butaforia centenarului de la Mărășești, e faptul că într-o anumită parte a interviului său, Kelemen Hunor chiar are dreptate : ” în anul centenarului, politicienii de la București nu au ce raporta, pentru că nu s-au schimbat prea multe față de acum 100 de ani. Nu vor putea sa spună că am construit 1800 de km de autostradă, am legat după 100 de ani regiunile istorice prin infrastructură. Nu putem să raportăm că daca ne urcăm astăzi in tren in Bucuresti, vom ajunge la Blaj mai repede decat acum 100 de ani. Deci, din acest punct de vedere pentru mine este o mare intrebare ce poate sa prezinta statul roman , in afara faptului ca exista si dupa 100 de ani.”

Update: despre cum ne îngropăm veteranii, vă invit să citiți un dialog purtat pe site-ul Casei Județene de Pensii Suceava, între nepotul unui veteran de război decedat și un reprezentant al statului român.

VETERAN

 

 

 

Categorii:Uncategorized
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

